Kun hissi ei kulje ylös asti

toukokuuta 14, 2015

Helatorstaipäivää!
Tämä ylimääräinen vapaapäivä tuli enemmän kuin tarpeeseen. Viime viikon poissaolot teinihelvetistä lasten sairastelun takia aiheutti sen, että tällä viikolla on menty enemmän kuin tukka putkella ja tehty ylipitkiä päiviä koittaen päästä ajantasalle arvioinneissa ja muissa paperitöissä. Töistä lähden tukka jo valmiiksi putkella hakemaan lapset kahdesta eri päiväkodista, kahdet ”emmäähaluavielälähteäkotiin”- tai ”missäsääootolluäitinäinkauan” – kiukuttelut (tässä kohtaa se tukka on jo pystyssä), sitten kotiin kiireellä tekemään ruokaa lapsille ja itselle + sille miehelle joka edelleen asuu täällä (ihme kyllä, varsinkin jos mun ääni kuulostaa sen korvaan samalta miltä se kuulostaa mun päässä).
Ilta kuluu viisveen harrastusten, yhdessä ulkoilun tai asunnonostoon liittyvien asioiden selvittelyn parissa. Lasten mentyä nukkumaan (tukka on lähtenyt päästä jo kauan ennen tätä) on pitänyt vielä jatkaa töitä, käydä salilla tai päivittää blogia. Nukkumaan ei voi millään mennä ennen puolta yötä, usein on venähtänyt pitkälti sen yli. Pikkumuija herättelee edelleen öisin. Usein. Aamulla kello soi 05-6.15, ja taas sama rumba alkaa alusta. 
Kyllä, väsyttää aivanniinhelvetinpaljon.
Väsymyksestä kertoo ainakin seuraavat asiat:
  • Unohdan kaiken, ellei sitä ole kirjoitettu ylös muistilapulle tai kalenteriin.
  • Ajatus kulkee lähes yhtä nopeasti, kuin Soneran 3G-verkko. Eli helvetin hitaasti.
  • Pystyn kuuntelemaan sujuvasti ymmärtämättä sanaakaan mitä minulle sanotaan.
  • Unohdan kesken lauseen, mitä olin sanomassa.
  • Mitäköhän olin tähän kohtaan laittamassa?
  • Hukkaan kaikki muistilaput. Ja sen kalenterin.
  • Treenatessani ei ole aavistustakaan toistoista tai siitä, kumpi käsi/jalka teki liikkeen viimeksi.
  • Lasteni nimet vaihtelevat todella usein. Olen kutsunut heitä viikon aikana varmasti kaikilla eri nimillä Pekasta Irmeliin.
  • Tänään föönasin pidemmän aikaa hiuksiani, kunnes viisvee vieressäni jo tovin ihmetelleenä kysyi, pitäisikö hiustenkuivaaja laittaa päälle.
IMG_4043[1]
Tilanne lavastettu. Kuvan kuivaajalla on silti osuutta tämänpäiväisiin tapahtumiin.
Jos vaikka siis menisi tästä vaikkapa nukkumaan. Huomenna on taas työpäivä, vaikka elinkin koko päivän luullen sen olleen lauantai. Helatorstailauantai. Ensin kuitenkin pitää laittaa pyykit kuivumaan. Huomisen eväätkin pitäisi laittaa valmiiksi, kahvi ladata ja syödä iltapala. Feisbuukista pitää lukea viimeiset juorut ja mun pikkuveli on mua edellä vaikka kuinka monta kenttää Candy Crash Soda Sagassa.
Ei ole aina helppoa omistaa mun päätä.

You Might Also Like

0 kommenttia

Subscribe